مشخصات پژو کراس اوور2008 | اتومبیل
- توضیحات
- دسته: اتومبیل
- بازدید: 1118
نگاهی میکنیم به خودروی کراس اوور پژو 2008 است. قرار بر این بود که این خودرو به همراه پژو 301 روانه بازار ایران شود اما کماکان خبری از تاریخ ورود این دو منتشر نگردیده است . این کراس اوور فرانسوی در سال 2013 میلادی به بازار معرفی شد و جانشین پژو 207 SW محسوب میگردد. پلت فرم به کار رفته در آن PF1 نام دارد که با خودروی پژو 208 مشترک است. خودروی مذکور علاوه بر کشور فرانسه در برزیل هم تولید میشود.
پژو ۲۰۰۸ با قدرت ۱۳۰ اسب بخار
پژو نسخهی دیگری از ۲۰۰۸ نیز عرضه میکند که از پیشرانهی ۱۲۰۰ سیسی مجهز به توربوشارژر (همانند نسخهی ۱۱ اسب بخاری) بهره میبرد که اکنون بهواسطهی بهینهسازیهای در سیستم توربوشارژ، گشتاور و توان خروجی بیشتری نسبت به سایر مدلهای این خودرو دارد. این نسخه از پژو ۲۰۰۸ با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه و توان خروجی ۱۳۰ اسب بخار میتواند در ۹.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با این حال برخلاف سایر مدلهای ۲۰۰۸، قدرتمندترین نسخهی کراساوور پژو تنها با جعبهدندهی دستی عرضه میشود. مصرف سوخت شهر ۶، بزرگراه ۴.۱ و سیکل ترکیبی ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از دیگر ویژگیهای این نسخه است.
پژو ۲۰۰۸ با پیشرانهی ۱.۶ لیتری TVI و THP
نوع ۱.۶ لیتری پژو ۲۰۰۸ در نسخهی TVI با تنفس طبیعی و در نسخهی THP مجهز به توربوشارژر است. قدرت نمونهی TVI، برابر با ۱۲۰ اسب بخار است و با جعبهدندهی دستی حدود ۱۰ ثانیه طول میکشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، درحالیکه نوع THP به لطف استفاده از توربوشارژر، ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۹ ثانیه را فراهم میکند. میانگین مصرفل سوخت پژو ۲۰۰۸ با پیشرانهی ۱.۶ لیتری TVI حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است اما در مدل مجهز به توربوشارژ، ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود
طراحی بدنه و کابین پژو 2008
پژو ۲۰۰۸ از المانهای طراحی برادر کوچکتر خود، پژو ۲۰۸ بهره گرفته است. البته این خودرو با این که در کلاس بدنهی کراس اوور قرار دارد، اما تفاوت چندانی در وزن بدنه با هاچبک ۲۰۸ ندارد. بدنهی سبک ۲۰۰۸، استفاده از پیشرانهی ۱.۲ لیتری PureTech را منطقی ساخته است.
هر چند پژو ۲۰۰۸ در کلاس بدنهی کراساوورها قرار میگیرد؛ اما طراحی عضلانی آن باعث شده است خود را خودروی شاسیبلند و جاداری معرفی کند؛ این نشان از طراحی هوشمندانهی پژو دارد. پژو در سالهای اخیر تغییرات عمدهای در بخش طراحی خودروهای خود ایجاد کرده است که ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ نیز از همین روند پیروی میکند.
پژو ۲۰۰۸ از خطوط طراحی قوسی و عضلانی بهره میبرد تا خود را بهعنوان محصولی جذاب و اسپرت معرفی کند. جلو پنجرهی این خودرو نسبت به طراحی قبلی افزایش اندازه تجربه کرده و ظاهر زیبایی در بخش جلوی خودرو به ارمغان آورده است. این تغییر در طراحیهای جدید هیوندای کیا و در محصولات ۲۰۱۶ این شرکتها نیز مشاهده شده است. برجستگیهایی کاپوت، به همراه فرورفتگی درب پشت این خودرو نمای بسیار زیبایی به آن میدهد. چراغهای قوسی به همراه فرورفتگی در بخش میانی آنها، اکنون به امضای استودیوی طراحی پژو تبدیل شده است. زههای مشکی دور تا دور خودرو بهخصوص در زیر درها، سپر و گلگیر نمای خارجی را جذابتر کرده است. سپر جلو به همراه ورودی عظیم هوا نیز بخش جلوی خودرو را بیش از پیش جذابتر کرده است.
در کابین خودرو اولین چیزی که توجه افراد را به خود جلب میکند، طراحی زیبای داشبورد است. ، طرح صاف و افقی داشبورد، این حس را که در کابینی جادارتر جای گرفتهاید تقویت میکند. کابین این خودرو با پوششی از چرم آراسته شده و تریم مشکی پیانو و یک صفحه نمایشگر اطلاعات (برجسته) در آن خودنمایی میکنند. البته اینها تنها موارد ناشی از طراحی این کابین نیستند، بلکه این کابین از فضایی کافی برای سرنشینان جلو و عقب خود برخوردار است که همین امر تضمینکننده یک محیط راحت و کاربردی در آن میباشد. نورپردازی آبیرنگ دور نشانگرهای وضعیت سرعت و دور موتور، فرمان حجیم و طراحی سادهی داشبورد و کنسول وسط باعث میشوند تلاش پژو برای اسپرت نشان دادن ۲۰۰۸ بیش از پیش مشهود باشد.
فضای کابین از لحاظ حجم برای سرنشینان مناسب است و فضای خوبی برای آنها تعبیه شده است. پژو ۲۰۰۸ را از لحاظ فضای داخلی میتوان مناسب برای جوانان و خانوادههای کمجمعیت دانست.
بخش عقبی خودرو نیز برای حمل بار در مسافرت مناسب است و حدود ۴۱۰ لیتر حجم دارد که با خواباندن صندلی سرنشینان عقب این حجم را تا ۹۱۷ لیتر افزایش مییابد.
پژو ۲۰۰۸ در ۹ رنگ متفاوت عرضه میشود. طراحی جذاب و هیجانی در بخش بدنه و کابین باعث شده است با خودرویی بهروز و مناسب برای اقشار جوان روبرو باشیم. ۲۰۰۸ در بازار داخلی مملو از خودروهای چینی و با طراحیهای کسلکننده و نامتناسب، میتواند بهخوبی بدرخشد.
ایمنی پژو 2008
موسسه تست تصادف اتحادیه اروپا هنوز اطلاعاتی در مورد ایمنی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ اعلام نکرده است؛ اما نسخهی قبلی این خودرو در سال ۲۰۱۳ توانست ۵ ستاره ایمنی از این مؤسسه دریافت کند.
5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
نسخههای اروپایی این خودرو بهطور استاندارد از 6 عدد ایربگ برخوردارند.
4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه عرضه شده در امارات
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل کشش TCS
مشخصات فنی
حجم موتور: 1598 سی سی
توان: 120 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور: 160 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
گیربکس: 4 دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد: 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع 196 کیلومتر هم ذکر شده است)
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: غیر مستقل، بازوهای انعطافپذیر
مصرف ترکیبی در هر صد کیلومتر: 7.4 لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو 5
ابعاد
طول /عرض/ ارتفاع:4159/1740/1556 میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب:2538 میلیمتر
گنجایش محل بار: 360 لیتر
حجم باک: 53 لیتر
وزن:1180 کیلوگرم
تجهیزات اضافی و رفاهی
سقف پانوراما
سیستم هوشمند ورود بدون کلید
سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) بر روی فرمان
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + IPOD + اتصالات بلوتوث
6 عدد بلندگو
فرمان برقی
سنسور پارک عقب
سیستم ناوبری (NAVIGATION)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچی
تهویه مطبوع اتوماتیک
شیشه عقب ضد بخار
لامپهای مه شکن جلو و عقب
سنسور باران
اسپویلر عقب
پوشش چرمی فرمان
آینههای برقی به همراه گرمکن
کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش پژو 2008
شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که کیفیت ساخت خودروهای پژو را در حد متوسط بدانید. چیزی که تا قبل از سال ۲۰۱۳ در اروپا نیز همانند تولیدات پژو در ایران در حال رواج پیدا کردن بود. اما از سال ۲۰۱۳ به بعد پژو تصمیم به تغییراتی در این بخش گرفت تا بتواند با فروش بیشتر، از کاهش بیشتر بازار خود جلوگیری کند. پژو ۲۰۰۸ نیز همانند پژو ۲۰۸ و پٰژو ۵۰۸ در کیفیت ساخت پیشرفت خوبی تجربه کرده است و خود را در عرصهی رقابت با دیگر کراس اوورهای مطرح جهانی در حد قابل قبولی قرار داده است. کسب سه جایگاه نخست در مسابقات طاقتفرسای رالی داکار توسط پژو ۳۰۰۸ خود گواهی بر پیشرفت این شرکت فرانسوی در کیفیت ساخت تولیدات خود است.
یکی از مواردی که پیشتر توسط مالکان مدلهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ پژو ۲۰۰۸ گزارش شده بود، صدا و لرزش بالای پیشرانه در دور موتور بالاتر از ۳۰۰۰ و نفوذ آن به کابین است. پژو در نسخهی فیسلیفت این خودرو با بهبود ایزولاسیون کابین و استفاده از پیشرانهی جدید سعی در حل این مشکل داشته است.
کیفیت ساخت در تیپهای GTLINE و ALLURE در سطح بالاتری نسبت به دو تیپ ACCESS و ACTIVE قرار دارد. البته باید منتظر بود و دید کیفیت محصولات تولیدی در کارخانه ایکاپ چگونه خواهد بود. امسال در آخرین ارزشیابیهای تولیدات خودرو، دو محصول پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶ صندوقدار که توسط کارخانهی ایران خودرو تولید میشوند، توانستهاند سه ستارهی کیفیت دریافت کنند که اگر پژو ۲۰۰۸ با این کیفیت به بازار ارائه شود، برای مردم قابل قبول نخواهد بود.
از نظر خدمات پس از فروش با توجه به نتایج اعلامشده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو که وظیفهی خدمات ایران خودرو را دارد در ارزیابیهای سال قبل در شاخص رضایتمندی مشتریان رتبه ۶، وضعیت نمایندگیها رتبه ۲ و در نظام مدیریتی رتبهی یک کسب کرده است. ایساکو در جمعبندی خدمات پس از فروش توانسته رتبهی ۲ خدمات پس از فروش را به همراه سایپا یدک، مزدا یدک و پارس خودرو کسب کند، اما از آنجایی که رتبهی یک خدمات پس از فروش توسط هیچ شرکتی احراز نشده، این ۴ شرکت بهترین خدمات پس از فروش در ایران از نظر مجموع شاخصهای خدمات پس از فروش دارد. هر چند مشتریان از خدمات ایساکو ناراضی هستند، یکی از امتیازهای ایساکو شعبات زیاد و فراوانی قطعات یدکی در سرتاسر کشور است.
تجربه رانندگی پژو 2008
پژو ۲۰۰۸ را میتوان کراس اوور چابک دانست که البته این موضوع تنها در انواع مجهز به پیشرانههای توربوشارژ ۱۱۰ تا ۱۶۵ اسب بخار احساس میشود. ۲۰۰۸ از فرمان نرمی برخوردار است؛ اما عملکرد این بخش در مسیرهای ناهموار و آفرود افت محسوسی خواهد داشت. سیستم تعلیق این خودروی شاسیبلند شهری را نمیتوان با انواع مطرح SUV بازار اعم از سانتافه مقایسه کرد، اما این بدین معنا نیست که با سواری خشک و خستهکنندهای روبرو هستید. پژو ۲۰۰۸ با توجه به ذات اسپرت خود به سیستم تعلیق بهینهشده برای بهبود فرمان پذیری و رانندگی شهری مجهز شده است که این موضوع باعث میشود در جادههای ناهموار تا حدودی از راحتی سرنشینان کاسته شود. با این حال در کاربری اصلی این خودرو (رانندگی شهری) تجربهی خوب و راحتی برای سرنشینان به ارمغان خواهد آمد.
منابع:
: pedal.ir
زومیت
نظرات (0)